Vogelspinnen, anacondas en krokodillen - Reisverslag uit Sucre, Bolivia van Lisa en Grietsje Mulder - WaarBenJij.nu Vogelspinnen, anacondas en krokodillen - Reisverslag uit Sucre, Bolivia van Lisa en Grietsje Mulder - WaarBenJij.nu

Vogelspinnen, anacondas en krokodillen

Door: Hermanas gemelas

Blijf op de hoogte en volg Lisa en Grietsje

21 Maart 2008 | Bolivia, Sucre

Hallo lieve mensen,

Allereerst willen we zeggen dat we jullie allemaal nu wel vreselijk beginnen te missen! Serieus, we hebben eigenlijk voor het eerst in ons leven af en toe een beetje heimwee. Niet alleen naar waldkornbroodjes, cruesli, hagelslag, Idols en zelfs GTST, maar ook missen we jullie gezelligheid allemaal! Gelukkig zijn we aan het reizen en beleven we geweldige dingen! Eigenlijk zoveel dat we jullie daar alleen een samenvatting van geven:

Zaterdag 1 Maart: Afscheid nemen van de kinderen van Ñanta... We hebben na het eten een estafette gehouden. In duo´s moesten ze met hun benen aan elkaar gebonden een parcour afleggen. Hilarisch, wij en de kinderen hebben dubbelgelegen. Voor allemaal (meer dan 100 kids) hadden we lekkers en stuiterballen.... We hopen heel erg dat het ze allemaal goed gaat en dat we iets voor ze hebben kunnen betekenen. We gaan ze missen....

Woensdag 4 Maart. Afscheid in Cafe Gnadelos met de werknemers en vrijwilligers van Ñanta. De kroeg waar we heel wat gezellige avondjes hebben gehad en caipirinhas hebben gebrouwd!

7-9 Maart- Fuck*** 3 dagen bezig geweest met treinkaartjes naar de Braziliaanse Grens. Leek wel een concert van Robie Wiliams. Ooit vanaf 6 uur sóchtends in de rij gestaan voor de trein van 17.00???

10-11 Maart: 17 uur in trein gezeten. En op het nippertje op tijd de grens over ivm visum. Het dagje te laat en de twee kilo coke hebben die slome lui niets van gemerkt...

13-16 Maart: Een 4 daagse tour in de Pantanal (groot moerasgebied in Brazilie) Gespot o.a. : apen, vossen, , kaaimannen, gordeldieren, slangen, capavaras,(aller grootste knaagdier), grote mieren eter, toekans en papagaaien.
Ook hebben we piranas gevist, we zijn talenten! Samen hebben we er 5 gevongen, en 5 opgegeten....

16-17 Maart. Bonito en omgeving gezien. Wel vreselijk duur en toeristisch. Een dagje naar een grot moet ruim 80 euries kosten. Dus wij lekker eigenwijs - op het fietsje de 22 km in 35 graden over onverharde heuvels fietsen, puf puf zweet zweet. ff onze fietsconditie weer op de proef stellen. Zeker de moeite waard, behalve de zere ree*. Onderweg kwamen we een harige tarantula tegen, iekkksss

18 Maart: Gesnorkeld in de heldere rivier in Bonito. Daar zwommen we serieus bijna tegen een anaconda van 5-6 meter aan, foutje. Anna was net een zwijntje aan het eten maar kennelijk toch gevaarlijk. De Brazilianen wisten niet hoe snel ze het water uit moesten komen. De poeperts

20-21 Maart; Weer 17 uur terug met de trein naar Bolivia voor al onze centjes opzijn en we ook schoenen moeten gaan poetsen. Ook al smaakte het Braziliaanse eten ons erg goed...

Morgen hopen we aan te komen in Villa Tunari, waar we nog 5 a 6 weken in een Animal parc gaan werken. Beide heel veel zin in, we hopen dat we met de poema´s mogen werken!

Lieve vriendjes, vriendinnetjes en familie, tot heel gauw, we denken aan jullie en hopen dat het allemaal goed met jullie gaat.

Liefs -de tweeling-

• 21 Maart 2008 - 19:19

Marijke:

Wat goed dat jullie het zo naar jullie zin hebben! Ervaringen om nooit te vergeten. Geniet ervan! Liefs, Marijke

• 21 Maart 2008 - 19:42

Inge:

Zozo de reis tussendoor zit eral weer op. Jullie missen ons vast maar het gaat vast ook veel te snel! Sorry Griets GTST volg ik niet dus kan je ook niet vertellen wat je allemaal mist...haha. Nou ik hoop dat het lieve poema's zijn waar jullie mee mogen werken en laat die anacondas ook gewoon met rust ;)

Veel plezier met de beesies, liefs Inge

• 21 Maart 2008 - 19:55

Olaf En Ber:

Fijn om weer wat van jullie te lezen. De tijd gaat snel als je plezier hebt. Veel plezier met de poema's en doe voorzichtig wil je graag met tien vingers en tenen terug zien.
    Pootje van Yanice

• 22 Maart 2008 - 10:18

Marina:

Zo wat hebben jullie allemaal veel beleefd-
    Piranjas vangen en eten???????? lijk me niet echt geweldig maar oke...
    Tikkeltje jaloers ben ik wel op jullie hoor.
    En Grietsje ik mis jou ooooooooookkkk!!!!!!!!

Fijne tijd in animal parks!
    Ps hoe is je spaans nu? Kunnen we eindelijk als je naar Nederland komt Spaans spreken :)

Liefs, Marina

• 22 Maart 2008 - 17:11

Lydia:

Heej lieve schatten! Jullie staan prachtig op de foto's. Zo leuk om te zien allemaal! En toch leuk dat jullie ons eindelik missen! :-D

• 22 Maart 2008 - 20:07

Edith:

Hi Lisa,
    wat klinkt dat allemaal gaaf en wat hebben jullie ontzettend veel gezien en gedaan in de afgelopen maanden! Kijk ook erg uit naar een avondje vol verhalen en foto´s, met een wijntje en NL eten ergens op een terrasje bijvoorbeeld.
    Ben jaloers op jullie laatste weken. Lijkt me supergaaf om met dieren te werken en helemaal als je in een mooie omgeving zit! Zit er nu zelf ook aan te denken om niet de resterende tijd in antigua te blijven voor het werk daar in de buurt maar misschien ook zelf nog te reizen een aantal weken. heb nu de kans.
    Tot ergens in de zomer in NL! Geniet ervan en hopelijk hebben jullie de SOS survivalguide niet nodig voor die lieve spinnetjes en slangen...

Liefs Edith

• 23 Maart 2008 - 10:27

Hilde:

Jeuj! Nog 7 weken! Ik weet niet of ik hagelslag en waldkornbroodjes mee kan nemen (en een echte Idol ben ik ook niet) maar misschien kan ik een klein beetje Nederland bij jullie te brengen. Ik kijk er meer en meer naar uit!
    Liefs!

• 24 Maart 2008 - 08:35

Margot Boomsma:

Lieve Tweeling,
    Wat een geduld hebben jullie!!!!(3dagen bezig om treinkaartjes te kopen)Karel en ik hebben in Kenia slechts 1 dag op het politiebureau moeten wachten voor verlenging van ons visum.
    Veel plezier in het Animal Parc, jullie jarenlange ervaring met konijnen zal jullie goed van pas komen.
    Hartelijke groeten,
    Margot Boomsma

• 24 Maart 2008 - 14:53

Henk:

Zwemmen met een anaconda, grietsje ik wist dat je van gekke dingen hield maar dit!Ik hoop dat jullie wederom zullen genieten van het nieuwe avontuur "Animal Parc" en die poemaatjes zijn geen pumbaatjes,knuffel ze maar op afstand.Voor mij nog 10 weken en dan ga ik voor 4,5 maand naar de enge beestjes in afganistan.Ik hoop jullie van te voren nog even te kunnen zien.Groetjes en een dikke knuf.lfs Henk

• 24 Maart 2008 - 17:12

Suzanne :

Hey Grietsje,
    Jullie avontuur houd maar niet op. Echt geweldig dat jullie zulke goede dingen hebben gedaan daar! Na bolivia ga je de normaalste dingen weer warderen! Veel plezier nog met alles!
    Liefs Suzanne

• 26 Maart 2008 - 08:20

Wim Van Brummen:

Hoi Liza, Grijpskerk ligt wel heel ver achter je natuurlijk, maar toch nog even een groet uit het besneeuwde koude en vochtige Nederland.

• 31 Maart 2008 - 19:39

Constance:

Klinkt goed, fantastisch zelfs. Geniet nog volop. Vandaag ook zon in Nederland dus dat wordt genieten straks op dat Delftse terrasje.....

• 10 April 2008 - 12:58

Roos & Juan:

He meiden!

We missen jullie wel hoor! Sucre is niet hetzelfde zonder jullie!

dikke kus van ons en hopelijk tot snel!!

xxx