Terug in de bewoonde wereld... - Reisverslag uit Cochabamba, Bolivia van Lisa en Grietsje Mulder - WaarBenJij.nu Terug in de bewoonde wereld... - Reisverslag uit Cochabamba, Bolivia van Lisa en Grietsje Mulder - WaarBenJij.nu

Terug in de bewoonde wereld...

Door: Hermanas gemelas

Blijf op de hoogte en volg Lisa en Grietsje

26 April 2008 | Bolivia, Cochabamba

Eindelijk, we zijn terug in de bewoonde wereld genaamd Cochabamba! Een grote stad in het midden van Bolivia. Na weken van droge witte broodjes, oploskoffie, vage eetdingen(restaurant mag je het niet noemen) met alleen gefrituurde kip zonder kipsmaak, en bruin kraanwater, zien we weer wat luxe. De eerste paar dagen hier hebben we dan ook afwisseld doorgebracht in supermarkten, kledingwinkels en koffiecafes....

Over onze ervaring in het Animalparc kunnen we maar één ding zeggen: GE-WEL-DIG. Zwaar was het zeker, dagen van 10 tot 13 uur, maar dat mocht de pret niet drukken!

Ik (lisa)werkte de hele dag met een groep van 40 Spidermonkeys. Jullie begrijpen dat ik snel werd opgenomen en de taal begreep... Samen met nog 4 andere vrijwilligers waren we de hele dag bezig met voeren, vlooien, knuffelen, dieren uit de knoop halen en ruzies sussen. En natuurlijk veel schoonmaken. Tering wat zijn apen eigenijk vieze beesten...Je wilt niet weten hoe een nachtverblijf met 20 apen na 12 uur eruitziet...
De spiders zijn redelijk slimme apen en vertonen soms zo menselijk gedrag (of vertonen wij zo aap-achtig gedrag??) Heel interresant om te zien.
De apen hebben bijna allemaal een triest verleden. Vaak gevoerd op hamburgers en coca cola en veel vrouwlijke apen zijn misbruikt met alle gevolgen van dien. Walgelijk he. Gelukkig hebben de apen het hier echt heel goed. Het komt ze aan niets te kort, gezond eten en lekker acrobaatje spelen in de bomen.


Griets liep lekker de hele dag in de Jungle. Niet alleen hoor, maar met een stoere ocelot genaamd Tigre. Prachtige katachtige, waar vroeger helaas heel veel (wellicht mooie) ocelotjasjes van gemaakt zijn. Gelukkig voor mij dat G de taak van Tigre op haar had genomen. De weg vinden in de Jungle is best lastig, alle bomen en beekjes lijken zo op elkaar... Natuurlijk zijn er routes gemaakt in de Jungle. Elk dier in het animalpark heeft een eigen kleur route die hij mag gebruiken, met een ocelot wil je immers geen poema tegen komen. Doch wel op zijn Boliviaans: onafgemaakt en onbetrouwbaar, waardoor het soms meer lijkt op spoorzoekertje en af en toe een vrijwilliger in de Jungle moet overnachten). Gezien ik al verdwaal tussen de badkamer en de slaapkamer was het beter dat G dat ging doen. Grietsje was echt heel goed met Tigre, het beestje had namelijk 3 andere vrijwilligers in een week versleten omdat ze soms om de weg naar haar kooi nog wel eens wou aanvallen... Maar dan liet G even de achterkant van haar rug zien en was het ok. :-)

Voor de rest is er nog zoveel over te vertellen maar dat doen we liever persoonlijk. We sturen nog even wat mooie kiekjes op, daar kunnen jullie je vast ook nog wel even mee vermaken!

Lieve lieve mensen, hou jullie taai in het regenachtige Nederlandje, veel plezier met de film van Wilders en natuurlijk de Amerikaanse verkiezingen die ze hier in Bolivia geen ree* kan schelen...

Dikke zoen van ons!

  • 26 April 2008 - 07:29

    Grietsje :

    Wauw, wat maken jullie wat mee zeg! Reuze leuk om steeds jullie spannende verhalen te horen! En al die foto's met die twee apen :p Gelukkig heb ik de meeuwen op het dak, heb ik ook een beetje het idee dicht bij de natuur te zijn...
    Liefs van de Wijma's

  • 26 April 2008 - 09:06

    Klaartje:

    Lieve Grietsje en Lisa,

    Wat fantastisch om te lezen dat jullie genieten van jullie bezigheden! Ik houd het kort, althans, dat probeer ik. Want jullie hebben wel wat anders te doen dan mijn verhalen lezen.

    Maar ik denk veel aan jullie en ben dolgelukkig dat het allemaal zo goed gaat! Met mij gaat het ook steeds beter. Mijn boek komt eraan:)

    www.klarabella.waarbenjij.nu

    Allemaal feel good verhalen, dus als je het even niet zit zitten. Ga naar een internetcafé, pak een stoel en ga naar mijn site!

    Lieve meiden, geniet van al het moois. Ik hoop jullie snel weer in levende lijve te zien!

    Dikke kus,

    Klaartje

  • 26 April 2008 - 09:20

    Marina:

    Ik geloof het zeker dat jullie ervaringen GEWELDIG zijn!!! Ik zou ook best met Tigre willen wandelen, lief en spannend en leuk!

    Maar huhh ben nog steeds aan het luxe leven hier gewend hihihihi. Dus geen kip zonder kipsmaak en bruin water bah...
    Knap dat jullie weer dat allemaal doorstaan hebben hi...Grietsje en Lisa

    Geniet nu maar van de bewoonde wereld!

    Groetjes en liefs van Marina

  • 26 April 2008 - 10:23

    Peter Struwe:

    Hoi Lisa,
    Om jaloers van te worden!
    Wat is het leven hier voorspelbaar en saai, vergeleken met Bolivia!
    Ik heb jouw mail de eerste maanden voor SPAM aangezien voordat ik doorhad dat ej_mulder@hotmail.com Lisa is! Als ik mail van een onbekende afzender ontvang, open ik het niet, maar kijk naar de 'bron'. En daar zag ik allerlei rare codes waardoor ik dacht dat het junkmail was!
    Gelukkig kon ik de eerdere mail terugvissen uit de 'verwijderde items' map. Dit jaar werk ik in Buitenpost, dezelfde school waar jij vorig jaar zat.
    Groeten van Peter Struwe

  • 28 April 2008 - 09:27

    Hilde:

    Haha! De zenuwen (van leuk-heid) gieren door mijn keel! Nog minder dan 2 weken; het aftellen is begonnen!
    Liefs!

  • 08 Mei 2008 - 07:20

    Margot Boomsma:

    Ik wist wel dat jullie liefde voor dieren en talent om ermee om te gaan jullie goed afging!!!
    Ik weet niet precies wanneer jullie weer naar dat regenachtige( momenteel al 2 wk prachtig Boliviaans weer hier hoor)Nederland komen: dan Goede Reis gewenst en tot ziens.
    Hartelijke groeten,
    Margot Boomsma

  • 13 Mei 2008 - 19:39

    Lydia:

    WOW VET!! Oh, wat ontzettend gaaf, zeg!! Super om te lezen. Ik geniet echt van jullie verhalen. :-D

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Bolivia, Cochabamba

Lisa en Grietsje

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 206
Totaal aantal bezoekers 18827

Voorgaande reizen:

02 September 2007 - 10 Juni 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: