Vanuit Sucre.... - Reisverslag uit Sucre, Bolivia van Lisa en Grietsje Mulder - WaarBenJij.nu Vanuit Sucre.... - Reisverslag uit Sucre, Bolivia van Lisa en Grietsje Mulder - WaarBenJij.nu

Vanuit Sucre....

Door: Hermanas gemelas

Blijf op de hoogte en volg Lisa en Grietsje

08 September 2007 | Bolivia, Sucre

Hola amigos!

Het eerste berichtje vanuit Bolivia! Gister zijn we eindelijk aangekomen in Sucre. We hadden een dag vertraging in verband met opstanden hierzo....

Maandag tot en met donderdag zijn we in Buenos Aires geweest. Dit was een geweldige ervaring. Een supermooie stad met ontzettend aardige mensen. Buenos aires doet Europees aan echter het verschil tussen arm en rijk is erg groot. Vreselijk om te zien.

Donderdag vlogen we naar Santa Cruz, waar ons droog verteld werd dat ons aansluitende vlucht naar Sucre niet ging!!! Uiteindelijk was dit geen probleem want we hebben overnacht in een schattig hostelletje met tamme Toekans. (fotos´s volgen)

Het normaliter rustige Sucre is nu een beetje onrustig. Vooral studenten in hongerstaking, vuurtjes en veel geknal met dynamiet(spannend) Voor ons is het allemaal erg wennen, heel veel indrukken. We zijn al bij Nanta geweest waar we volgende week beginnen met oa huiswerkbegeleiding en met de kinderen naar de tandarts gaan. Er is hier zoveel te doen voor ons!

Straks eerst (samen met Lotte, ons verblijfkameraadje uit NL!)een eigen appartementje zoeken!

We vinden het heel erg leuk om jullie berichtjes te lezen. We hopen dat alles in NL goed gaat, dus houd ons op de hoogte!

Veel liefs uit Bolivia

Sensaties tot nu toe :-)

- reishanddoeksensatie (ooit met een zeemleer je afgedroogd?)
- Uiers en nieren in argentinie gegeten? We lusten veel maar dit gaat wel ver
- Sigaretten voor 65 Cent (moeilijk om nu te stoppen)
- taxisensatie (elke keer het gevoel dat je uit de achtbaan stapt!)
- Blijkbaar is Spaans geen Spaans. We komen net uit het megasnel sprekende Argentinie, hier (gelukkig) langzamer, maar net weer iets anders!

• 08 September 2007 - 22:32

Inge:

Wouw klinkt goed!! Ik zat al in spanning te wachten op jullie eerste berichtje!! Maar zo te horen gaat het allemaal wel goed daar. Wel fijn een wat rustig project om mee te beginnen, ook voor de taal wel handig. Ja en tja rellen, ook een soort extra sensatie..haha. Studenten ook altijd.

Nou griets de kamer is klaar, bijna dan. Heel mooi! Stuur snel een foto.

Ik mis je wel griets. Nu 12 uur en stil in huis. Dus ik ga maar lekker slapen.

Dikke knuffel en kus voor jullie allebei.

Pas goed op elkaar!! ;)

• 09 September 2007 - 09:10

Herman & Jubingca:

Hallo se­­ñoras!!

Wat goed om te lezen dat jullie je plekje hebben bereikt! Maar de dagen in Argentinie zijn dus ook goed bevallen.

Nu een beetje settelen in Sucre dus!
    Kennis maken met de lokale tandarts en huiswerk maken. Dat zijn de dingen die je in Nederland ook graag doet hihihi.
    Nee hoor, grapje, we vinden het geweldig dat jullie je voor de kinderen daar willen inzetten!

Hier gaat ook alles goed. Hebben gisteren onze Opel astra ingeruild voor een paarse (!!!) Ford Ka, lekker goedkoop rijden.

Dikke Tût van ons!

• 09 September 2007 - 11:21

Karin:

Fijn om te horen dat jullie goed zijn aangekomen! Alles ook ok hier. Maarten is een carnavalshit aan het maken, steeds hetzelfde triedeltje, tot nu toe. Dus de kindjes gaan straks naar de tandarts met tante Lisa en Grietsje. Zorg goed voor elkaar, en voor de kinderen! En veel plezier natuurlijk!

Liefs,
    Karin

• 09 September 2007 - 11:27

Olaf En Bernadine:

Hoi Grietsje en Lisa fijn om te lezen dat jullie heelhuids daar zijn aangekomen. Als je over een maand of wat weer naar Nederland komt maak ik een lekker gerechtje voor je klaar met niertjes en uiers. En aan vervelende studenten daar zijn jullie wel aan gewend zie het maar als een soort ontgroening. Slecht eten herrie schoppen dingen slopen is net zo als hier dus. Grietsje een dikke kus van ons en een poot van Yanice xxxxx Ps. Let goed op elkaar.

• 09 September 2007 - 12:21

Henk:

Gelukkig zijn jullie goed aangekomen.Erg leuk om te lezen wat jullie twee al hebben meegemaakt.

Doutzen loopt!gaat nu wel erg hard met de kleine meid.

Succes daar.
    Henk,Jantien en Doutzen

• 09 September 2007 - 15:20

Marina:

Hoi Grietsje en Lisa...

Wat leuk om weer wat van jullie te horen. Pfff jullie hebben wel een reis achter de rug zeg.
    Maar gelukkig jullie zijn er op plaats bestemming.
    Afdrogen met een zeemleer nee nog nooit hihihi. succes met de vervolg avondturen

Groetjes van mij :D

• 09 September 2007 - 16:31

Marijke:

Jullie zijn nog maar even weg en hebben nu al leuke verhalen: Vooral de sensaties!

Geniet van deze mooie ervaringen en alles wat nog komen gaat! (En schrijf ze vooral op... Dan kunnen wij stiekem op afstand een beetje meegenieten!)

• 09 September 2007 - 20:47

Fred En Hennie:

Fijn dat jullie veilig aangekomen zijn!
    Veel succes met jullie werkzaamheden, het is voor ons hier zo moeilijk te begrijpen hoe schrijnend de situatie daar is. We denken aan jullie, liefs, Fred en Hennie

• 09 September 2007 - 21:26

Carolien:

Hai Schatjes!
    Ik vind het maar gek dat jullie zo ver weg zijn! Moet heel veel aan jullie denken...Kom maar op met de plaatjes :D Passen jullie goed op elkaar?!
    kus

• 10 September 2007 - 07:39

Jelleke:

Hoi meiden,

zo kort nog maar onderweg en al zoveel beleefd en te vertellen. Geniet van alles wat op jullie pad komt en pas goed op elkaar!

Tot het volgende berichtje, ik ben benieuwd!

groetjes, Jelleke

• 10 September 2007 - 10:25

Klaartje:

Hola chica's!

Klinkt goed zeg. Geniet van alle mooie en leuke ervaringen.

Besos,

Klaartje

• 10 September 2007 - 10:25

Betty:

Hoi dames,

Klinkt leuk hoor! Was vast vet stressen toen jullie hoorden dat je vlucht niet ging!?!? Ieehh. Maar gelukkig kwam het goed.

Bedenk me net dat ik vannacht gedroomd heb dat jullie nog gewoon in NL waren en dat jullie deze spannende verhalen hadden verzonnen om ons om de tuin te leiden.. (hoezo gekke droom??) Maar gelukkig is daar niks van waar, want die arme kindertjes hebben jullie natuurlijk heel hard nodig!

1 ding snap ik niet: hoe kan je de kindjes ervan overtuigen dat de tandarts echt niet eng is, als je zelf bang bent voor de tandarts... ;-)

Heeeel veel suc6 met jullie eerste werk-week!!

Liefs Betty

• 10 September 2007 - 13:21

Jan KP:

Zal nooit meer vergeten wat Sucre is. Heb één keer een weddenschap verloren van m'n zoon, toen ik beweerde dat La Paz de hoofdstad was. Hij had beter in de atlas gekeken. Kostte me meer dan een pakje sigaretten.
    Op het LC alles OK, , wens jullie alle succes, groeten, Jan

• 10 September 2007 - 13:47

Wim Van Brummen:

Wat een avontuur! succes en ook veel plezier daar. Wel stoppen met roken, toon een beetje karakter! Groeten vanuit een koud en regenachtig Grijpskerk

• 11 September 2007 - 08:47

Hilde:

Hee stoere reizigers! Fijn dat jullie na veel spectakel in ieder geval op plaats van bestemming zijn. Als jullie je afvragen of de kraan diarree heeft, dan zijn de sensaties compleet. (Ik heb me op Cuba wel eens afgevraagd of ik er niet een Norrit in moest drukken...) Heel veel succes! Dikke kus!
    P.S. Ik probeer me voor te stellen hoe onverschrokken tandarts-ganger Lisa in Sucra kinderen gaat begeleiden ;-)

• 11 September 2007 - 08:48

Hilde:

Ho, spelfoutje. SucrE.

• 11 September 2007 - 16:06

Lydia:

Woehoew! Klinkt heel vet allemaal! Ben benieuwd naar de foto's en volgende verhalen. :-D Groetjes van ons allemaal hier aan de Stationsweg.

Liefs Lydia & fam.

• 11 September 2007 - 17:25

Anke:

RESPECT!!! Echt zo'n gaaf avontuur, ik ben fan van de sensaties, al zijn ze vast op het moment van meemaken minder grappig.
    Ik ben blij dat jullie ondanks alle opstanden en vertraagde vliegtuigen toch veilig zijn aangekomen. Succes met t zoeken naar een appartementje en ik kijk uit naar jullie volgende bericht.

En Lisa, super bedankt voor de cd! Echt heel lief dat je dat nog zo op t laatste moment gedaan hebt,

Dikke kus Anke

• 13 September 2007 - 11:04

Saskia:

Yo ladies,

Was ff paniek dus, maar het is goed afgekomen. Leuk met die toekans, kwamen ze ook op je schouder zitten?
    Uiers hmmm, zal wel taai zijn. denk ik dan.
    Pas op voor de dynamiet en Veel plezier met de kinders en jullie verblijfkameraad!

Voor op de hoogte te blijven:
    hele leuke vakantie gehad in Italie. Veel gezien en lekker weer gehad. En echt heel veel pizza gegeten!

Ik kijk uit naar de Sensatie-Update

• 13 September 2007 - 12:59

Suzanne :

Hola chicas!
    Super cool allemaal! Wil zo weer terug...zoveel avontuur daar. En echt super goed dat jullie die arme kindjes helpen! Hier is het saai, elke dag stage lopen :P Heel veel plezier en succes daar!
    Beso

• 13 September 2007 - 17:45

Wllmn:

Hey Meiden,

Mooie verhalen...sensatie!!Blijf vooral alles opschrijven zodat wij ook mee kunnen genieten!
    Geniet van jullie mooie avontuur!!

Gymjuffie ;)

• 15 September 2007 - 08:45

Jantien:

Fijn om te horen dat alles goed is gegaan, spannend dat dynamiet vuurwerk is weer eens wat anders. Tsja dat van die goedkope sigaretten is natuurlijk ontzettend balen voor jullie. Verder heel veel succes met het zoeken naar een leuk appartementje.
    Groetjes van hier.

en een knuffel van Doutzen, die het lopen heeft uitgevonden en daarmee ook meteen goed kennis heeft gemaakt met tanden door de lippen enz.

• 16 September 2007 - 18:59

Edith:

Hoi Lisa en Grietsje,

Wat een gedoe zeg voordat jullie aankwamen! Gelukkig op de plaats van bestemming gekomen. Wonen jullie inmiddels al in een appartementje? Ben erg benieuwd hoe het werk jullie bevalt. Lukt het nu met het Spaans? Heel veel plezier en succes en ik kijk uit naar jullie volgende berichtje!

Groetjes Edith

• 18 September 2007 - 19:33

Nynke:

Dag lieverds! Volg jullie ook hoor! Ben toch zo benieuwd hoe jullie het daar hebben. Jullie een beetje kennende; er zullen ongetwijfeld veel mooie en bijzondere dingen gebeuren!

Verder geen nieuws vanuit Groningen. Nou ja Lies: heb wel post voor je van de Immanuelkerk. Bewaar ik wel voor je!

Lieve groet & take care,

Nynke

• 20 September 2007 - 06:34

Marianne:

heej Meissies!
    Wat een verhalen, en dat na zo'n korte tijd! Ik hoop dat jullie inmiddels een leuk appartementje gevonden hebben en dat jullie de kinderen ervan hebben kunnen overtuigen dat de tandarts niet eng is...Ik hoop dat jullie snel weer tijd hebben een update (met foto's????) te geven want ik ben erg benieuwd hoe het jullie vergaat. Hier in Groningen is het herfst (regen, regen, regen). Bah!

Dikke kus M

• 24 September 2007 - 14:56

Sasja:

hoi, wat leuk dat jullie op reis zijn zeg! leuk altijd om dit soort belevenissen te volgen!
    succes en heel veel plezier daar!

• 24 September 2007 - 18:09

Henk:

Hoi Grietsje en Lisa,wat leuk zeg die foto's. Ga vooral door met het plaatsen. Nu heb ik ook een beeld bij het verhaal.Maar wat zie ik,hebben jullie beide kort haar? Ik reed gisteren door Burgum maar niets veranderd.Voelt het daar al als thuis?Groetjes en knuffel